8/09/2016

Adapter odwrotnego mocowania i kwiaty

Ostatnio stałam się posiadaczką adaptera odwrotnego mocowania. Polubiłam fotografię kwiatów, ale ciągle było mi mało. Chciałam się bardziej zbliżyć, ciekawiej rozmyć tło, uzyskać malarski efekt. I trochę mi się to udało.

 
O adapterze dam niedługo osobny wpis.
Dzisiaj chciałam zaprezentować wam kilka próbnym zdjęć. Niestety, ustawienie ostrości z adapterem to ciężka i żmudna praca, która rzadko kiedy kończy się sukcesem. Mimo, iż czasami tej ostrości trochę brakuje, to i tak uważam, że można osiągnąć iście malarski efekt. Zgadzacie się ze mną, czy macie może inne zdanie?

Wszystkie zdjęcia wykonane Nikonem D90, z adapterem do Nikkora 50mm. Przysłona otwarta jak najbardziej się dało (ręcznie). Czas 1/200s.


17 komentarzy:

  1. Wow, jakie śliczne zdjęcia i kwiaty! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Numer 9 wyszedł najbardziej malarsko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ten adapter ale na moim obiektywie 18-105mm za nic nie łapie ostrości i na razie się poddałam. Jak kupie staloogniskowy obiektyw to wtedy się pobawie. :D piękne zdjęcia Ci wyszły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam stałkę, a i tak jest piekielnie trudno. Taki ich "urok", niestety :(

      Usuń
    2. Ale efekt jaki cudowny!

      Usuń
  4. Też używałam kiedyś odwrotnego mocowania, ale do fotografowania kropelek :)
    Twoje zdjęcia są fenomenalne! Według mnie, bardzo udało Ci się uzyskać ten malarski efekt! TO rozmycie i bokeh.. no bajka <3 Uwielbiam takie fotografie, wielki ukłon dla Ciebie !:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę, dziękuję bardzo! Takie słowa są dla mnie wielką motywacją...mam nadzieję, że moje kolejne zdjęcia będą ci się tak samo podobać :)

      Usuń
  5. Nerwy trzeba mieć ze stali :D
    Ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe fotografie! Faktycznie można uzyskać malarski efekt!

    PS. Dziękuję za wskazówkę dotyczącą przepalonego, białego nieba! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te zdjęcia są przecudne.Zakochałam się w nich*_*
    Obserwuję,liczę na rewanż.
    sachmey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. wyszły prawdziwe dzieła sztuki ;) wspaniale rozmyte tło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, zdjęcia przecudowne, mają niesamowity klimat!

    OdpowiedzUsuń
  10. wszystkie są bardzo fajnie złapane :) najbardziej podoba mi się jednak ostatnie - cudo :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli wyrazisz swoją opinię na temat moich postów :)

Copyright © 2016 Fotografia i podróże , Blogger