8/27/2016

Inspiracje - Artur Teca

Dzisiejszym postem rozpoczynam serię o moich inspiracjach.
A dokładniej o osobach, których zdjęcia mnie inspirują, które podziwiam. 
Pierwszą osobą jest Artur Teca - fotograf pięknego i nieposkromionego morza.
Wszystkie zdjęcie w tym poście są autorstwa Artura Teca


Jak to się zaczęło?
Fotografią interesowałem się od małego dziecka. Pierwszy własny aparat analogowy otrzymałem na Komunię :) Potem pojawiła się cyfrówka. 
Pamiętam, że zawsze jak wracałem z wakacji to miałem po kilka tysięcy zdjęć, bo pstrykałem co tylko się da, na każdy możliwy sposób. Wtedy jeszcze nie wiedziałem co z czym się dokładnie je. 
Bardziej poznawać fotografię zacząłem dopiero, gdy kupiłem sobie lustrzankę. Było to o ile dobrze pamiętam w 2010 roku. 
Wtedy również poznałem mojego dobrego kolegę Marcina, który nauczył mnie bardzo wiele i zaszczepił we mnie wiedzę: na co należy zwracać uwagę i nad czym mam pracować. Widać, że nauka nie poszła na marne, patrząc jak wyglądały moje fotografie na początku, a jak teraz. Nazwałem go swoim Mentorem (mimo, że tego nie lubi, zawsze go tak nazywam :) ).  


Dlaczego fotografia krajobrazowa?
Hmmm... Najbliżej mi do morza. Bardzo lubię spacery wzdłuż brzegu, pomimo przebytych kilometrów wzdłuż nabrzeża wypoczywam, zamiast się męczyć. 

 
Kiedy najlepiej fotografować?
Każda pora do fotografowania jest dobra, jednak najlepszą jest wschód słońca. To właśnie wtedy widać je z trójmiejskich plaż.
"Minusem" tej całej zabawy jest fakt, że niestety trzeba rano wstać, np. latem około godziny 3, aby przed świtem być już nad wodą. 

Mimo uwielbianych przeze mnie wschodów słońca, zdarzają się takie sytuacje, że zachodzące słońce robi rewelacyjny spektakl.
 
Jaki był twój pierwszy poważny sukces fotograficzny?
Na moim koncie przez ten okres w jakim fotografuję jest już kilka mniejszych lub większych sukcesów. Najbardziej utkwił mi w głowie konkurs organizowany przez firmę SanDisk w którym zająłem drugie miejsce. Jedną z nagród były warsztaty z Robertem Wolańskim, które odbyły się w Warszawie. Bardzo fajne przeżycie, nowe znajomości i ciekawe doświadczenie. Nie ukrywam, że każde osiągnięcie, czy to mniejsze czy większe, sprawia mi ogromną radość i satysfakcję oraz daje mi motywacje do dalszego działania. 


Jaka jest twoja rada dla początkujących fotografów?
Osobiście cały czas staram się poprawiać swój warsztat i podglądać lepszych od siebie w celu poprawy swoich fotografii. Dodatkowo staram się czytać jakieś artykuły i książki o fotografii. Ludziom zaczynającym przygodę z fotografią radzę, aby się nie poddawali w swoich działaniach i dążyli do perfekcji, a z czasem efekty przyjdą same. Najważniejsze jest to, aby czerpać z tego przyjemność, bo chyba o to chodzi w tej zabawie. Każde hobby powinno być miłe i przyjemne.
_________________________________________________________________
Jak widzicie, Artur jest mistrzem, jeśli chodzi o fotografowanie morza. Ja uwielbiam zdjęcia Artura, bo są bliskie temu, co sama w fotografii lubię najbardziej: niesamowite światło, woda i dłuuugi czas naświetlania. Mam nadzieję, że kiedyś będę robić równie dobre zdjęcia co on.  

6 komentarzy:

  1. Są przepiękne, bardzo lubię takie zdjęcia krajobrazów, naprawdę zapierają dech w piersiach :) Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe, inspirujące zdjęcia. Ciekawy wywiad. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się, że na tych fotografiach czuć ten 'bezkres'. :) Osobiście kocham morze, niestety coś zbyt mało jego zdjęć u mnie. :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyczuwam wspaniałą serię postów. O Panu Arturze nie słyszałam nigdy, ale już zaobserwowałam jego profil. Wspaniałe fotografie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za świetny fotograf! Uwielbiam fotografię krajobrazową, więc to ktoś idealnie dla mnie. :) Seria zapowiada się ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Te zdjęcia są po prostu cudowne. Aż chciałoby się przenieść w te fotografowane miejsca i odpocząć na chwilę od biegu codziennego życia :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli wyrazisz swoją opinię na temat moich postów :)

Copyright © 2016 Fotografia i podróże , Blogger