5/30/2017

Malbork - fotograf na wycieczce

Przyszedł w życiu taki moment, że nie robię zdjęcia wszystkiemu, czemu się da. Doszłam do innego podejścia i wyznaczania sobie pewnym fotograficznych tematów.

Zamek Krzyżacki w Malborku


 Krzyżacy...czyli kto?

Jakiś czas temu zwiedziłam Zamek Krzyżacki w Malborku. Wbrew woli taty nigdy nie byłam specjalistą z historii, więc by poznać dane miejsce pomagam sobie internetem. Jeśli i wy nie pamiętacie dokładnie o co chodziło z Zakonem Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie (ufff...) - odsyłam was  do [ odcinka Historii bez cenzury ]

Zamek Krzyżacki w Malborku

Temat fotograficzny - o co chodzi?

Oczywiście, gdy zwiedzam jakieś miejsce to robię trochę klasycznych, pocztówkowych zdjęć z danego miejsca. A jak zwiedzam z rodziną, to już w ogóle takie robię (na zasadzie: Iza zrób mi zdjęcie przy tym mieczu, zobacz jaki stąd ładny widok, zrób mnie na tym tronie itp).
Ale doszłam do etapu, w którym wyznaczam sobie jakiś temat. Jest to dobre ćwiczenie na swoją kreatywność. W miejscu które zwiedzam, staram się zwrócić uwagę na jakąś rzecz: fotografowanie wszystkich ciekawych drzwi, grę świateł, albo interesujące lampy. Tematów znajdziecie mnóstwo. 

Zamek Krzyżacki w Malborku

Symetria w Malborku

Będąc w Malborku starałam się uchwycić jakąś ciekawą symetrię. Czasem było to zwykłe zdjęcie głównej rzeczy w sali, a czasem spojrzenie na dane miejsce w zupełnie inny sposób.
Nie wszędzie udało mi się uzyskać idealną symetrię. Tak się zdarza, gdy jesteśmy ograniczeni, czy to przez kolejną szafę, czy przez barierki. 

1.
Zamek Krzyżacki w Malborku
2.
Zamek Krzyżacki w Malborku
3.
Zamek Krzyżacki w Malborku
4.
Zamek Krzyżacki w Malborku
5.
Zamek Krzyżacki w Malborku
6.
Zamek Krzyżacki w Malborku



Które zdjęcie najbardziej wam się podoba?
Sami wybieracie sobie jakiś temat, czy po prostu fotografujecie to co wam się podoba?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli wyrazisz swoją opinię na temat moich postów :)

Copyright © 2016 Fotografia i podróże , Blogger